sunnuntai 16. helmikuuta 2014

Arvauskeskus!

Ei ota tauti talttuakseen. Kurkku on edelleen kuin raastinrauta ja ettei elämä liian helpoks heittäytis yön aikana oli silmä muurautunut umpeen ja saanut "kivan" verevän värin. Siis aamutuimaan Pirkon keula kohti KYSsin yhteispäivystystä ja troppia silmään hakemaan. Päivystyksessä jonotuslippu käteen ja ensin jonottamaan ilmoittautumiseen. Varhain sunnuntaiaamuna onneksi jonossa oli vain yksi ennen minua; tästähän selvitään nopeasti! Puolen tunnin odottelun jälkeen viimein minun numero välkkyi taulussa ja pääsin ilmoittautumaan.
Vastaanoton sisar hento valkoinen kyseli syytä tulooni. Kerroin vaivat ja sain tylyn vastauksen "Ei tänne noilla vaivoilla oteta vastaan! Voit mennä omalle lääkärille terveyskeskukseen...siis huomenna...jos on aikoja." Siis MITÄ?!? Ilmeisesti olisi pitänyt valehdella, että on 39 astetta kuumetta tai vaihtoehtoisesti olla parin promillen humalassa, jotta olisi päässyt päivystävälle lääkärille.
Parin valitun sanan jälkeen, Pirkon nokka kääntyi kohti Saaristokaupunkia odottamaan ihmeparantumista. Huomenna minua ei taatusti näy omalla lääkärillä... siis jonkun TOISEN omalla lääkärillä. Pelletouhua sanon minä! 
Minulla on ollut etuoikeus maksaa lähes 30 vuotta veroja hyvinvointiyhteiskunnalle ja huomata ettei tällä rahalla ainakaan terveyspalveluja saati hyvinvointia saa, vaan ainoastaan pahoinvointia.
PS. Ei se yhteiskunta pyöri sillä tavalla, että kaikki sairaat päivystykseen pääsis!

Ei kommentteja: